
Kingfisher plc a anunțat finalizarea tranzacției prin care magazinele trec în proprietatea Altex România pentru 70 de milioane de euro. Luna trecută, Consiliul Concurenței din România și-a dat avizul pentru tranzacție.
Altex România este, din 2 mai, proprietarul rețelei Brico Dépôt. Tranzacția, anunțată inițial în decembrie 2024, face parte din strategia Kingfisher de a se concentra pe piețele și inițiativele de creștere unde are un potențial mai mare de rentabilitate.
Activitatea magazinelor va fi menținută. Producție marcă proprie Kingfisher vor continua să se găsească pe rafturile magazinelor.
„Finalizarea vânzării Brico Dépôt România ne permite să ne concentrăm strategic pe piețele unde avem o poziție puternică și putem crea valoare pentru acționari. Totodată, vom continua să oferim brandurile noastre exclusive clienților din România”, a declarat Thierry Garnier, CEO Kingfisher, notează economica.
Consolidarea Altex pe piață este una marcantă și, prin noua achiziție, poate concura cu un alt lanț de bricolaj deținut de români, respectiv Dedeman. Altex este o companie românească, care a pornit ca un business local de import televizoare. În spatele companiei se află antreprenorul Dan Ostahie. Anul trecut, în iunie, el a preluat și 90,10% din Porsche Bank România.
Dan Ostahie (57 de ani) are participații la 32 de firme, care au avut o cifră cumulată de afaceri de 7,54 miliarde de lei și un profit net de 166,4 milioane de lei, la nivelul anului 2022, nota Forbes, la finalul lui 2024. El a intrat în afaceri în anul 1992, când a deschis primul magazin Altex în Piatra Neamț. Compania s-a extins ca o afacere regională și, în câțiva ani, a atins acoperirea națională.