
„În ciuda eforturilor noastre de a ne asigura afacerea și a unei căutări extinse în curs pentru un nou partener tehnologic adecvat, provocările economice actuale și condițiile de piață au făcut imposibilă menținerea operațiunilor noastre la scara actuală”, a declarat Adrian Clarke, directorul general al Novo Energy, conform Reuters.
Northvolt, considerată până recent una dintre cele mai promițătoare companii europene în domeniul bateriilor, a intrat în faliment în luna martie, destabilizând planurile Novo Energy. Fabrica de baterii construită în Göteborg, Suedia, era rezultatul unui joint-venture început în 2021, menit să susțină strategia de electrificare a Volvo Cars.
După ce în ianuarie compania a disponibilizat deja 30% din angajați, anunțul de luni adaugă încă 150 de locuri de muncă pierdute. Purtătorul de cuvânt al Novo Energy a confirmat pentru Reuters că aceste disponibilizări sunt parte dintr-un plan mai amplu de reducere a costurilor și de regândire a strategiei operaționale.
Volvo Cars, care deține în prezent în totalitate Novo Energy, a transmis că rămâne angajată în proiect, dar nu a oferit detalii suplimentare. „Împărtășim obiectivul Novo Energy de a produce baterii în zona Göteborg”, a declarat un purtător de cuvânt al producătorului auto, fără a preciza dacă grupul va susține financiar căutarea unui nou partener tehnologic.
Într-o declarație făcută în aprilie, noul CEO al Volvo, Hakan Samuelsson, a subliniat că nu a fost încă instalat niciun echipament pentru baterii în fabrica aflată aproape de finalizare și a adăugat că o eventuală reluare a producției la scară largă ar putea necesita colaborarea cu alte mărci din grupul Geely, proprietarul Volvo Cars.
Deși compania a reiterat că intenționează să continue operațiunile limitate și să finalizeze prima fază a construcției fabricii, perspectivele pe termen scurt rămân incerte. „Scenariile viitoare vor fi analizate cu atenție pentru a identifica posibilități de relansare a activității la o scară adecvată și sustenabilă”, a transmis conducerea Novo Energy.
Reducerea masivă a personalului reprezintă un nou obstacol în calea visului european de a crea un sector puternic al bateriilor auto. Falimentul Northvolt și retragerea temporară a Volvo Cars din investiții majore indică o perioadă de tranziție dificilă pentru ambițiile de electrificare ale continentului.